Legenda pod ultrafioletem
− Włosy są doczepione do figury, można je łatwo zdjąć i są pochodzenia zwierzęcego, najpewniej są włosiem końskim. Zostały dodane dużo później niż powstała rzeźba – rozwiewa legendę konserwator Jan Andrzejewski, który towarzyszy prof. Marii Lubryczyńskiej, wybitnej ekspertce w dziedzinie konserwacji drewnianych figur polichromowanych, w konserwacji warszawskiego krucyfiksu. Po renowacji
Przywrócą blask cudownemu krucyfiksowi
Przykurzone i mocno przerzedzone włosy Pana Jezusa z najsłynniejszego stołecznego krucyfiksu miały być kiedyś kruczoczarne i rosnące, jak u żywego człowieka. Tak mówi piękna legenda o tym, jak zawsze w Wielki Piątek jedna z cnotliwych warszawskich panien dokonywała postrzyżyn figury. Aż do momentu, kiedy za nożyczki chwyciła prawnuczka zacnego Jerzego
Czołgi zamiast czterech jeźdźców. Apokalipsa według Dürera, Lebensteina i Majki
Autorzy tworzyli w trzech różnych epokach. Dzieła Albrechta Dürera, niemieckiego malarza przełomu epoki gotyku i renesansu, uznawane są za jedne z najwybitniejszych w dziedzinie drzeworytu i miedziorytnictwa. - Dürer ilustrował tekst bardzo dosłownie, aczkolwiek w sposób bardzo pomysłowy. Jego grafiki zawierają bardzo dużo treści i są szalenie ilustracyjne, chciał na
Co nam w duszy gra? Wystawa sztuki współczesnej w MAW
Twórcy sięgnęli do różnych dyscyplin sztuki, technik i technologii. Na wystawie w Muzeum Archidiecezji Warszawskiej zobaczymy obrazy olejne, akrylowe i akwarele – wśród nich malarstwo Marleny Wąsowskiej, Tomasza Bieńka, Agaty Kotlarczuk, Larysy Jaromskiej, w tym cykl prac Ann Kate: Piękno w ciemności świeci. Prezentowane są grafiki o. Tomasza Biłki z